ul. Wyszyńskiego 48, 05-220 Zielonka

665 107 351

biuro.carup@gmail.com

Pon-Pt: 8:00 am – 18:00

ul. Wyszyńskiego 48, 05-220 Zielonka

Naprawa układu hamulcowego w Zielonce pod Warszawą

Skontaktuj się z nami

Adres ul. Wyszyńskiego 48 05-220 Zielonka
Telefon 665 107 351
Godziny otwarcia Pon-Pt: 08:00 - 18:00
Service

Naprawa układu hamulcowego to jedna z kluczowych usług naszego serwisu samochodowego w Zielonce pod Warszawą. Nikomu nie trzeba przypominać, jak ważne są dobre hamulce. Ich stan bezpośrednio wpływa na długość drogi hamowania, a co za tym idzie na bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Mają one również wpływ na stabilność pojazdu podczas hamowania. Aby być bardziej świadomym czyhających zagrożeń, przybliżmy nieco problemy, jakie mogą wystąpić w naszych hamulcach.

Które elementy układu hamulcowego można naprawić w Zielonce pod Warszawą? Najczęstsze sygnały awarii

Układ hamulcowy jest na tyle złożoną konstrukcją, że w ramach naprawy w Zielonce pod Warszawą można poddać serwisowi wiele jego elementów. Aby sprawdzić, w jakim stanie są hamulce w samochodzie, należy udać się do warsztatu samochodowego lub na stację kontroli pojazdów, w celu sprawdzenia siły hamowania, która powinna być równomierna na obydwu kołach każdej osi. Jeśli siła nie jest równomierna, pojazd w czasie hamowania najczęściej jest „ściągany” na jedną stronę, a w przypadku gwałtownego hamowania może nawet dojść do zarzucenia pojazdu. Diagnosta z pewnością przekaże nam informację o tym problemie, a wtedy konieczna jest wizyta w warsztacie samochodowym, gdyż któryś z elementów szczęk lub zacisków hamulcowych mógł ulec zapieczeniu. Proces naprawy nie jest skomplikowany. W korzystniejszym wariancie skończy się na regeneracji zacisku za ok. 150-250 zł, a w mniej korzystnym na wymianie zacisku, gdzie trzeba będzie przeznaczyć powyżej 200 zł na samą część, w zależności od zastosowanego w samochodzie egzemplarza.

Tarcie w czasie hamowanie

Tarcie w czasie hamowania to objaw świadczą o tym, że najprawdopodobniej któryś klocek uległ całkowitemu zużyciu. W takim przypadku trzeba niezwłocznie udać się do mechanika, ponieważ dalsza jazda może być niebezpieczna. Dodatkowo może to doprowadzić do uszkodzenia zacisku, co wygeneruje dodatkowe koszty. Należy być świadomym, że gdy już dojdzie do całkowitego zużycia warstwy ciernej klocka i „coś trze”, to obciera się element metalowy (pozostałość) klocka, co niestety uszkadza tarczę hamulcową. Tarcze wymieniamy wyłącznie kompletami, czyli na obu kołach osi. Oznacza to, że przeoczenie konieczności wymiany klocków wpędza nas w dodatkowe koszty.

Wibracje podczas hamowania

Objaw świadczy o tym, że płaszczyzna tarczy nie jest prostopadła względem osi obrotu. Mówiąc prościej, któraś z naszych tarcz hamulcowych jest zgięta, wygina się w czasie hamowania albo, jeśli dochodzi do tego po wymianie tarcz, została niepoprawnie zamontowana. Tarcze, podobnie jak klocki, ścierają się i mają oznaczony punkt zużycia granicznego, poniżej którego mogą wyginać się od temperatury i w rezultacie wibrować. Po przekroczeniu tego punktu należy wymienić tarcze, co rozwiąże problem.
Jeśli tarcza została niepoprawnie zamontowana, to nie powinniśmy jeździć samochodem w takim stanie, gdyż możemy doprowadzić do nieodwracalnego uszkodzenia nowo zamontowanej części. W takim przypadku należy niezwłocznie udać się do mechanika, w celu zweryfikowania przyczyn problemu. W naszym warsztacie znajduje się przyrząd do pomiaru odchyleń, co pozwala ustalić, na którym kole jest problem i w jakim stopniu. Jeżeli okaże się, że któraś z tarcz nie jest zamontowana odpowiednio, poprawimy to w ramach gwarancji.
Bywa też, że nowe tarcze przy delikatnym hamowaniu działają poprawnie, a przy intensywnym zaczynają wibrować. Oznacza to, że opisywane elementy mogą być wadliwe i należy zgłosić się do warsztatu, który je montował. Najczęściej warsztaty wymieniają tarcze na inne, a te zwracają je do dostawcy w ramach reklamacji towaru.

Hamulec ręczny słabo działa

Słabo działający hamulec ręczny może świadczyć o potrzebie regulacji części, zużyciu linek napędzających elementy robocze lub o potrzebie wymiany niektórych elementów. W przypadku hamulca elektrycznego może to oznaczać zapieczenie części roboczych.

Pedał jest „miękki” lub „wpada w podłogę”

Gdy czujemy, że nasze hamulce są dużo słabsze lub nie działają w ogóle, absolutnie nie powinniśmy kontynuować jazdy. Przyczyną jest nieszczelny układ, który spowodował wyciek płynu hamulcowego. W celu ustalenia przyczyn należy przewieźć pojazd na lawecie do warsztatu. Tam zostanie poddany szczegółowej diagnozie.
Wycieki są zazwyczaj łatwe do zlokalizowania. Często przyczyną takiej awarii są stare, popękane, elastyczne przewody hamulcowe bądź skorodowane przewody metalowe. Każdy diagnosta na przeglądzie okresowym powinien sprawdzić stan tych elementów i zgłosić nam ewentualne uwagi.
Często jednak bywa tak, że przewody poprowadzone są w ukryciu np. pod nadkolem i wtedy ocena ich stanu jest znacznie utrudniona. W przypadku takiej awarii należy wymienić przewody hamulcowe na nowe. Jeśli chodzi o przewody elastyczne, jest to koszt już od 30 zł za sztukę, a wymiana jest dość prosta. Przewody metalowe najczęściej trzeba dorabiać w warsztacie. Niezależnie od tego, który z przewodów został wymieniony, konieczne jest odpowietrzenie całego układu hamulcowego, gdyż pęcherzyki powietrza zgromadzone w przewodach skutecznie zakłócają pracę całego układu.

Wymiana płynu hamulcowego w ramach naprawy układu hamulcowego w Zielonce pod Warszawą

W ramach naprawy układu hamulcowego w Zielonce pod Warszawą można również wymienić płyn hamulcowy. Istotny jest fakt, że płyn hamulcowy z czasem traci swoje właściwości. Przeciętna żywotność płynu to 2 lata albo 40 tys. km. Później temperatura wrzenia spada z ok. 250 stopni Celsjusza do około 120 stopni i przy intensywnym hamowaniu skuteczność hamulców może nagle spaść. Wymiana to koszt między 100 zł a maksymalnie 300 zł w niektórych modelach samochodów. Przekroczenie terminu wymiany nie powoduje nagłej utraty zdolności hamowania w dniu jego przekroczenia, jednak po tym czasie producent nie gwarantuje zachowania parametrów płynu. Jeśli nie wiemy, jak dawno płyn był wymieniany i czy jeszcze się nadaje, możemy poprosić naszego mechanika o zbadanie jego temperatury wrzenia.

Oferta warsztatu samochodowego CarUp

Hamulce to element samochodu, który bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo podróży. Jako że części te pracują w ekstremalnych warunkach, należy do nich co jakiś czas zaglądać. Żaden przeciętny użytkownik samochodu nie wie, w jakim stanie jest jego układ hamulcowy, dlatego taką ocenę należy zlecić warsztatowi samochodowemu. W CarUp kontrolę przeprowadzamy gratis przy każdej wymianie oleju, gdyż samochód i tak jest już na podnośniku. Sprawdzamy stan przewodów hamulcowych, tarcz i klocków. Wszystko po to, aby Twój samochód nigdy nie sprawił Ci niemiłej niespodzianki. Zachęcamy do kontaktu oraz skorzystania z naszych usług.