Wymiana hamulców w Zielonce pod Warszawą jest usługą, z której mieszkańcy tej miejscowości korzystają bardzo powszechnie. Z jej realizacją nie warto czekać aż do momentu całkowitego zużycia się klocków i tarcz hamulcowych. Komponenty te należą obok filtrów oleju i powietrza do najczęściej wymienianych elementów eksploatacyjnych pojazdu. Producenci aut nie przewidują jednak odgórnie ustalonych interwałów w tym zakresie, przez co nowe części często montowane są dopiero po zużyciu starych.
Spis treści:
Na czym polega i kiedy warto ją przeprowadzić?
Wymiana klocków i tarcz
Zużycie komponentów
Części oryginalne a zamienniki
Na czym polega wymiana hamulców w Zielonce pod Warszawą i kiedy warto ją przeprowadzić?
Wymiana hamulców w Zielonce pod Warszawą jest oferowana przez nasz warsztat CarUp. Jeżeli samochód jest serwisowany regularnie, przeprowadzenie tej operacji może być zalecane nawet przed całkowitym zużyciem się starych elementów eksploatacyjnych. Istnieje bowiem obawa, że hamulce i tak będą wymagały wymiany w nadchodzącym czasie. W takiej sytuacji właściciel pojazdu nie będzie zmuszony do wizyty w warsztacie między kolejnymi przeglądami. Realizacja tej usługi nie jest zbyt skomplikowana, jednak zwykle nie ogranicza się do samej wymiany. Duże znaczenie ma chociażby odpowiednie oczyszczenie i rozruszanie elementów układu.
Wymiana klocków i tarcz
Klocki hamulcowe mogą sprawnie współpracować ze starymi tarczami hamulcowymi, jednak te drugie muszą być nieskorodowane, gładkie, proste i odpowiednio grube. Nie bez znaczenia pozostaje również ich kompatybilność. Z czasem klocki jednego producenta mogą niedostatecznie dobrze współpracować z tarczami innej marki, co doprowadzi do ich przedwczesnego zużycia. Z tego względu zalecamy zastosowanie kompletu komponentów jednej firmy, co jest rozwiązaniem zdecydowanie najbezpieczniejszym. Jeżeli natomiast wymiany wymagają przede wszystkim tarcze, nie powinno się pozostawiać starych klocków, nawet jeżeli nie są jeszcze zużyte. Elementy montowane na kołach tej samej osi zawsze muszą charakteryzować się identycznymi parametrami.
Zużycie komponentów
Samochód przyspieszający do wysokiej prędkości w określonym czasie musi w sytuacji hamowania awaryjnego osiągnąć konkretny pułap w ciągu zaledwie kilku sekund. Z tego względu hamulce należą do komponentów eksploatowanych wyjątkowo intensywnie. Wysoka energia kinetyczna ulega w czasie hamowania zamianie w ciepło, dlatego prawidłowa praca klocków i tarcz ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo. Aby działały one we właściwy sposób, muszą być w nienagannym stanie technicznym. Przed założeniem nowych elementów musimy dokładnie sprawdzić zacisk hamulca, sprawność piast oraz występowanie rdzy i brudu. Nawet niewielkie zanieczyszczenia powierzchni styku tarczy z piastą mogą spowodować, że nowe hamulce zaczną powodować wibracje przy niewielkim przebiegu. Z tego względu musimy zadbać o prawidłowe ułożenie nowych elementów.
Części oryginalne a zamienniki
Do jednego modelu samochodu może pasować wiele tarcz i klocków, nawet jeżeli wymiana realizowana jest w autoryzowanym warsztacie. Najlepszy kompromis między ceną a jakością zapewniają zazwyczaj komponenty pochodzące od firm dostarczających podzespoły na pierwszy montaż, ale sprzedawane pod ich własną marką. Takie elementy nie są jednak firmowane przez producenta danego samochodu. Wybrane części powinny przede wszystkim posiadać specyfikację zgodną z wytycznymi koncernu oraz jego rekomendację. Takie klocki i tarcze hamulcowe będą zdecydowanie mniej awaryjne, a tym samym trwalsze. Zapraszamy do kontaktu i wizyty w naszym warsztacie CarUp w Zielonce.
Dodaj komentarz